سوگلی ها

راههای کسب درامد|اطلاعات رایگان|مطالب طنز|خبرهای جالب|مباحث داغ|اس ام اس|پزشکی| فال حافظ |هرچی بخوای

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 89
بازدید هفته : 100
بازدید ماه : 1075
بازدید کل : 18623
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 50
تعداد آنلاین : 1




چند نكته برای آب كردن چربی شكم

از بين بردن چربي شكم كار ساده‌اي نيست، اما اگر روش صحيح آن را بدانيد ساده است.
ليلا دليخون، نويسنده وبلاگ " حكيم باشي"، مطلبي را با عنوان "چند نكته براي آب كردن چربي شكم" در يكي از پست‌هاي وبلاگ خود منتشر كرده است.
برپايه اين گزارش در بخشي از اين مطلب آمده است:

از بين بردن چربي شكم كار ساده‌اي نيست، اما اگر روش صحيح آن را بدانيد ساده است. در واقع كوچك كردن شكم نياز به وقت و حوصله زيادي دارد، به خصوص اگر نقاطي از شكم نسبت به كاهش چربي مقاوم باشند و به ‌راحتي لاغر نشوند.
براي لاغر كردن شكم به توصيه هاي زير عمل كنيد:

1- آب كردن چربي فرآيندي وقت‌گير است، بنابراين از همين حالا دست به كار شويد! صبور باشيد و انتظار نداشته باشيد كه يك شبه لاغر شويد.

2- بهترين راه براي سوزاندن چربي شكم انجام ورزش‌هاي هوازي است. ورزش‌هاي هوازي مثل پياد‌ه‌روي، دويدن، دوچرخه‌سواري، شنا و كوهنوردي مقدار زيادي از چربي‌هاي بدن را مي‌سوزانند. ولي بيشتر افراد خيلي زود از انجام اين ورزش‌ها خسته مي‌شوند و آن را رها مي‌كنند. 10 دقيقه اول ورزش، گليكوژن (ذخيره قندي در كبد) بدن مي‌سوزد. اگر فقط 20 دقيقه ورزش كنيد، نيمي از عمل سوزاندن چربي را انجام داده‌ايد كه براي حفظ سلامتي قلب خوب است، ولي چربي زيادي از بين نمي‌رود، زيرا تا وقتي‌كه كاملاً ذخاير گليكوژني كبد از بين نرود، چربي زيادي نمي‌سوزد. بنابراين براي از بين بردن چربي شكم 4-3 بار در هفته و هر بار بايد 30 تا 60 دقيقه پشت سرهم ورزش هوازي را انجام دهيد. مثلاً يك ساعت در روز پياده‌روي كنيد. البته اين پياده‌‌روي بايد به قصد ورزش باشد نه تفريح. مثلاً براي ديدن ويترين مغازه ها يا خريد چيزي نباشد كه مجبور شويد بين پياده‌روي خود بايستيد. همچنين مي توانيد از تمرينات مناسب براي ناحيه شكم مانند دراز و نشست استفاده كنيد.

3 - غذاهاي طبيعي، كم چرب و كم قند و كم كالري را به ميزان كم در طول روز مصرف كنيد. از مصرف تنقلات شيرين و غذاهاي چرب خودداري كنيد. همچنين مواد نشاسته اي مثل مصرف نان، برنج، ماكاروني، كيك، شيريني و بيسكوييت را كاهش دهيد

نويسنده: حمزه تاريخ: جمعه 5 بهمن 1389برچسب:"چربی"آب کردن"لاغر"شکم", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

پنج اشتباهی که شما را پیرتر نشان می دهد!

 

بسیاری از خانم ها ناخواسته این اشتباهات را انجام می دهند و پوست شان پیر می شود.

پرهیز از مصرف کرم‌های ضدآفتاب در روزهای تاریک زمستانی یا رفتن به رختخواب بدون پاک کردن آرایش برای پوست بسیار مضر است.
چه خوب است که همه ما چند دقیقه‌ای از روز را به پوستمان اختصاص دهیم تا از بروز چین‌وچروک بیشتر، بروز لکه‌های قبلی خودداری شود.

پنج اشتباه پوستی می‌تواند سبب پیر شدن سریع‌تر پوست می‌شود در حالی که کمی توجه بیشتر موجب می‌شود که پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشیم.

اشتباه اول:
خیلی‌ خسته‌امروز طولانی را سپری کرده‌اید و بسیار خسته‌اید و آخرین کاری که می‌خواهید انجام بدهید شستن صورت‌تان است. در حالی که این غلط است، شست‌وشوی صورت تنها ۲ دقیقه وقت شما را می‌گیرد در صورتی که شست‌وشوی صورت در طول روز و قبل از خواب سبب می‌شود برای چند سال صورتی جوان‌تر داشته باشید. خوابیدن با صورتی پر از عرق و گردوغبار و چربی و وجود مواد آرایشی روی آن می‌تواند سبب بروز آکنه و لکه شود.

اشتباه دوم:
ضدآفتاب مخصوص تابستان است نیازی به ضدآفتاب نیست، الان زمستان است . خیلی‌ها با داشتن این تصور غلط در روزهای تاریک زمستان و پاییز به صورت و دست‌های خود ضد آفتاب نمی‌زنند.

در حالی که اشعه ماورای‌بنفش خوشید همیشه وجود دارد و می‌تواند سبب پیری زودرس پوست شود. اشعه می‌تواند از شیشه هم عبور کند و حتی وقتی ما درون اتاق هستیم از تاثیر اشعه ماورای بنفش خورشید در امان نیستیم. بنابراین هر چه بیشتر بتوانیم پوست‌مان را در مقابل اشعه حفظ کنیم پوستی جوان‌تر خواهیم داشت، بنابراین هر روز حتی در روزهای زمستان از کرم‌های ضدآفتاب یا مرطوب کننده‌های حاوی SPF 30 استفاده کنید.

برای محافظت بهتر نوعی ضدآفتاب را انتخاب کنید که حاوی هم آوبنزین باشند و هم هلیوپلکس، تتانیوم دی‌اکسید یا زنیک اکسید.

اشتباه سوم:
گران هستندمراقبت از پوست و خریدن کرم‌های بهداشتی خیلی هزینه‌بر هستند. این هم یک اشتباه دیگری است که موجب می‌شود افراد کمتر به سلامت پوست‌شان توجه کنند. در حالی که اگر می‌خواهید پولتان را پس‌انداز کنید از دراگ‌استور خرید کنید.

مطالعات نشان می‌دهد که خیلی وقت‌ها باید هزینه‌هایی را کرد تا از هزینه کردن‌های بعدی جلوگیری شود. مراقبت از پوست جزو این هزینه‌هاست. خرید کردن لوازم و مواد آرایشی و محافظتی پوستی شاید کمی گران باشد اما این موجب می‌شود از هزینه‌های درمانی بعدی که حتی گران‌تر هم هست کاسته شود. خرید یک کرم ضدآفتاب ارزان‌تر از هزینه‌ای است که برای خرید داروهای درمانی می‌شود. موثرترین محصولات ضدپیری آلفایی هستند که حاوی رتینوئید، AHAها، پپتیدها ویتامین C و هیالورونیک اسید است.

اشتباه چهارم:
عجله چند بار اقدام کردم اما دیگر خسته شدم خیلی‌وقت‌ها ما انتظار داریم نتایج درمانی زود آشکار شوند در حالی که حداقل ۸ هفته طول می‌کشد تا نتیجه خیلی از دستورات پزشکی و درمان‌ها جواب بدهد. پس به داروها و کرم‌های پوستی فرصت بدهید تا تاثیرشان را نشان بدهند.

هر داروی جدیدی را باید ۲ ماه بعد امتحان کرد. چرا که پوست لازم دارد تا لایه‌های ضدپیری بسازد. مصرف مداوم و تعویض کرم‌ها و داروهای پوستی می‌تواند سبب التهاب، افزایش خطوط و چروک‌های پوستی و نقاط قهوه‌ای در روی پوست شود.

اشتباه پنجم.
پوستم خیلی حساس است!کرم‌‌ها پوستم را قرمز و حساس می‌کنند. عدم مصرف کرم‌های محافظ پوست و فرار از مصرف آنها و همچنین عدم توجه به بهداشت پوست موجب می‌شود که سلول‌های مرده روی پوست انباشته شده و پوست چروکیده‌تر شود.

در حالی که حذف این لایه‌های مرده، موجب نرمی پوست و روشن شدن پوست می‌شود. البته مالش شدید پوست هم می‌تواند به قرمزی و حساسیت آن منجر شود. برای همین باید با صابون‌های ملایم و حاوی گلیکولیک اسید یا اگزفولیتور و دستمال‌های نرم پوست‌تان را بشویید. از مالش شدید پوست با پارچه‌های خشن بپرهیزید.

 

نويسنده: حمزه تاريخ: جمعه 2 بهمن 1389برچسب:"اشتباه"پیر"پوست"سلامت", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تتو نکنيد، به 8 دليل :

اگر از متخصصان پوست و مو بپرسيد، مي‌گويند براي هميشه دور تتو را خط بکشيد. تتو و کار کردن با رنگ‌هاي غير بهداشتي و سوزن در محيطي که هيچ گونه نظارتي بر آن انجام نمي‌گيرد، بدون شک سلامت شما را تهديد خواهد کرد.
دکتر حسين طباطبايي، متخصص پوست و مو و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران در اين باره مي گويد :
"اين روزها شاهد آن هستيم که بسياري از خانم ها براي پاک کردن تتوي دور چشم يا ابروي خودشان به متخصصان پوست مراجعه مي کنند و از عوارض آن گله دارند.
تتو از نظر پزشکي به غير از موارد نادر که براي پوشش يک جوشگاه غيرقابل درمان و زشت در صورت، آن هم از سوي پزشک متخصص پوست به کار مي‌رود، در بقيه موارد از جمله دلايل زيبايي يا آرايش دايم توصيه نمي‌شود و طبق اطلاعيه‌هاي وزارت بهداشت اين کار جرم تلقي مي‌شود، زيرا عوارض جدي مانند ايجاد گوشت اضافي، انتقال عفونت‌هايي مانند ايدز، هپاتيت، سل، تبخال و ...، تغيير رنگ پوست و تحريک بيماري‌هاي زمينه‌اي را به دنبال دارد.
متاسفانه مردم در آرايشگاه‌ها به طور غيرمجاز و غيراستريل تتو را انجام مي‌دهند و بعد از منصرف شدن، به پزشکان متخصص پوست براي رفع آن مراجعه مي‌کنند که گاهي بعضي از تتوها که رنگ‌هاي گوناگون در آن به کار رفته است، درمان بسيار مشکلي دارند و بايد به دفعات با اشعه ليزر آنها را درمان کرد."
اگر هنوز هم دو دل هستيد که براي تتو به آرايشگاه برويد يا نه، 8 نکته زير را بخوانيد و بعدش تصميم بگيريد.
شکستن سد دفاعي پوست
پوست اولين سد دفاعي بدن در برابر ورود ميکروب‌ها است و با تتو کردن اين سد دفاعي مورد تهاجم قرار مي‌گيرد، چون در اين فرآيند، سوزن در يکي از سدهاي دفاعي بدن نفوذ مي‌کند و همراه خود عوامل ميکروبي را وارد بدن مي‌کند.
رنگ‌هاي تتو هم ممکن است واکنش‌هاي ايمني بدن را تحريک کنند. با انجام تتو سلول‌ها، ملتهب، بنفش رنگ و به صورت دانه‌هاي تسبيح برجسته مي‌شوند. افرادي که سابقه نقص سيستم ايمني بدن دارند، بايد دور تتو را خط بکشند.
حساسيت‌هاي پوستي
رنگ‌هايي که در تتو استفاده مي‌شوند، به خصوص رنگ قرمز ممکن است ايجاد حساسيت کنند. در اين صورت پوست، قرمز و دچار خارش مي‌شود. اين حساسيت‌هاي پوستي، سال‌ها پس از انجام تتو ممکن است ظاهر شوند. پزشکان پوست گاهي براي از بين بردن چنين حساسيت‌هايي، مجبورند از داروهاي هورموني قوي استفاده کنند.
مشکلات پوستي
بسياري از رنگ‌هاي تتو فقط از مرکب ساخته شده اند و عوارض پوستي شديدي ايجاد مي کنند.
در اطراف ناحيه‌اي که رنگ تتو تزريق شده است، ضايعه‌هايي به نام گرانولوما به وجود مي‌آيد که پُر از سلول‌هاي ماکروفاژ (گلبول هاي سفيد بيگانه خوار) است که تلاش مي‌کنند رنگ تتو را ببلعند و از پوست پاک کنند، به‌خصوص اگر رنگ تتو حاوي جوهر قرمز باشد. همچنين در محل تتو ممکن است کلوئيد (برآمدگي در محل التيام زخم) ايجاد شود که افراد سياه پوست بيشتر مستعد ابتلا به آن هستند.
عفونت پوستي
تتو ممکن است موجب عفونت باکتريايي موضعي شود. علايم اين عفونت شامل سرخي، گرمي، تورم و چرک است. اگر آرايشگر شما از وسايل استريل استفاده نکند، امکان به وجود آمدن اين عفونت‌ها بيشتر خواهد بود و گاهي اوقات بيمار تا آخر عمر بايد از پماد يا کورتون‌هاي تزريقي استفاده کند.
بيماري‌هاي خوني کشنده
اگر وسايل تتو، آغشته به خون افراد بيمار باشد، احتمال انتقال بيماري‌هاي ايدز و هپاتيت C وجود دارد که از بيماري‌هاي کشنده و خطرناک هستند. هپاتيت B ، کزاز و سل هم با اين روش منتقل مي‌شوند.
پاک نشدن رنگ تتو
اگر رنگ تتو به لايه ماندگار پوست تزريق شود، براي هميشه باقي مي‌ماند و قابل پاک شدن نيست، ولي در صورتي که در لايه‌هاي سطحي تزريق شود، به تدريج کم رنگ مي‌شود و از بين مي‌رود. در عين حال اگر ماده ي تتو کربني باشد، مي‌توان آن را به وسيله ليزر برداشت، ولي اگر مواد رنگي به خصوص قرمز و قهوه‌اي و زرد باشد، به دليل وجود ترکيبات آهن در اين رنگ‌ها امکان برداشتن آنها وجود ندارد و حتي با استفاده از ليزر نيز ناحيه تزريق شده، براي هميشه تيره رنگ باقي مي‌ماند.
آسيب بافت‌هاي چشم
بسياري از خانم‌ها براي اينکه خودشان را از آرايش چشم راحت کنند، تصميم مي‌گيرند که خط چشم را روي چشم‌هاي‌شان تتو کنند، در حالي که اين کار عوارض زيادي در پي خواهد داشت.
مشکل اصلي اين است که آرايشگري که اين کار را انجام مي‌دهد، از ساختمان چشم و بافت‌هاي حساس آن هيچ‌گونه آگاهي ندارد و اين امر باعث مي‌شود که هنگام وارد کردن سوزن به پشت پلک، آسيب بافت‌هاي چشمي رخ دهد.
گاهي در صورتي که سوزن خيلي عمقي در بافت پلک وارد شود، باعث پارگي پلک و آسيب بافت‌هاي کره چشم خواهد شد.
از طرف ديگر وارد شدن رنگ تتو به داخل چشم مي‌تواند باعث حساسيت چشمي شود.
استريل نبودن وسايل
تنها روشي که ميکروب‌ها را کاملا از بين مي‌برد، استفاده از اتو کلاو کلاس بي است که اين روزها وزارت بهداشت، استفاده از آن را براي تمام دندانپزشکان اجباري کرده است. اين اتو کلاو‌ها بسيار گران هستند و تهيه آن حتي براي مراکز درماني هم بسيار پُر هزينه است.
حالا تصورش را بکنيد که در چند آرايشگاه، چنين اتو کلاوي براي استريل کردن وسايل تتو وجود دارد؟! بدون شک يا در هيچ ‌کدام چنين وسيله‌اي وجود ندارد و يا نوعي وجود دارد که استريل کردن وسايل را با اين دقت انجام نمي‌دهد.
دستگاه و سوزن تتو مستقيما با خون در تماس مي باشد و هميشه آغشته به خون افراد مختلفي است که براي تتو به آرايشگاه مي‌آيند. حتي اگر يکي از اين افراد دچار ايدز يا هپاتيت باشد، به آساني با عدم استريل دقيق وسايل تتو، اين بيماري ها به ديگران منتقل خواهند شد.

( منبع :سلامتيران )

نويسنده: حمزه تاريخ: سه شنبه 25 دی 1389برچسب:"تتو""پوست""مو""چشم"آرایش", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

6 شرط زیبایی

خیلی‌ها مراقبت از پوست را صرفا به مراقبت از پوست صورت محدود می‌کنند و از توجه به پوست بدن خودشان غافل می‌شوند. اما واقعیت آن است که گاهی اوقات، مراقبت از پوست بدن می‌تواند فرد را از چنگال مرگ نجات دهد.

خیلی‌ها مراقبت از پوست را صرفا به مراقبت از پوست صورت محدود می‌کنند و از توجه به پوست بدن خودشان غافل می‌شوند. اما واقعیت آن است که گاهی اوقات، مراقبت از پوست بدن می‌تواند فرد را از چنگال مرگ نجات دهد. بعضی از سرطان‌های بسیار مهاجم پوست مانند " ملانوم بدخیم " گاهی در قسمت‌های کاملا پوشیده بدن مانند پوست ناحیه پشت به وجود می‌آیند. هفته نامه سلامت توصیه هایی برای مراقب از پوست ارائه کرده است که می خوانید:

1.مواظب باشید پوست‌تان خشک نماند: یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که پوست افراد را درگیر می‌کند، خشکی پوست است. این مساله به خصوص در افراد مسن نمایان‌تر است و به کرات موجب خارش پوست می‌شود. افرادی که زمینه آلرژی پوست دارند نیز به طور شایع دچار خشکی پوست شده و در فصول سرد دچار اگزمای پوستی می‌گردند.

توصیه می‌شود که در فصول سرد سال افراد از استحمام مکرر و شستشوی بدن با صابون‌های ناملایم پرهیز نمایند. مصرف لیف و کیسه را در سنین بالا به هیچ‌ وجه توصیه نمی‌کنیم. افرادی که از مشکل خشکی پوست رنج می‌برند باید از صابون‌های ملایم با PH خنثی یا اسیدی و یا از پن‌ها استفاده کنند.

پس از استحمام در حالی که هنوز در محیط مرطوب حمام قرار دارند توصیه می‌کنیم که از کرم‌ها یا لوسیون‌های مرطوب‌ کننده بدن استفاده کنند تا از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری شود. حرارت آب مصرفی برای استحمام نیز بهتر است خیلی داغ نبوده و ملایم باشد.

بعضی از کودکان که مبتلا به اگزمای سرشتی هستند جهت تخفیف خارش از آب داغ استفاده می‌کنند و این مساله موجب تشدید خشکی پوست و درنهایت خارش و اگزمای آنها می‌شود.

2.خطر نور آفتاب و سولاریوم را جدی بگیرید: اگر پوست افرادی که عادت به آفتاب گرفتن در سواحل دارند مشاهده شود، ملاحظه می شود که پوست آنها به شدت دچار آسیب شده، به طوری که پوست نازک‌تر شده و اصطلاحا آتروفیک می‌شود. دچار لک‌های متعدد شامل کک و مک و لنتیگوهای آفتابی شده و در نهایت خطر بروز سرطان‌های مختلف پوستی در آنها افزایش می‌یابد.

پوست این افراد به سرعت دچار پیری ناشی از اشعه فرا بنفش شده و ظاهر پوست چند سال از آنچه باید باشد، پیرتر به نظر خواهد رسید و دچار چین و چروک زودرس می‌شود.

افراد باید بدانند که عامل اصلی پیری زودرس ناشی از اشعه فرابنفش آفتاب، شامل اشعه‌های فرابنفش A و B است و از این اشعه‌ها در سالن‌های برنزه‌سازی نیز استفاده می‌شود. پس سولاریوم نیز همان خطرات نور آفتاب برای پوست بدن را دارد و حتی می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

ثابت شده است افرادی که به صورت عادتی از سولاریوم برای برنزه کردن پوست خود استفاده می‌کنند بیشتر از افراد عادی در خطر ابتلا به سرطان‌های پوست به ویژه ملانوم بدخیم هستند.

برای تفریح و آب تنی در فضای غیر مسقف، مصرف کرم ضد آفتاب ضروری است.

3.برای شناسایی ضایعات پیش بدخیم و بدخیم، پوست بدن‌تان را معاینه کنید: همان‌طور که در ابتدا گفته شد، بعضی از سرطان‌های پوستی علاقه به ایجاد در پوست تنه دارند و به خصوص نواحی پوشیده که غیر قابل مشاهده توسط خود فرد است از این نظر حایز اهمیت است.

به عنوان مثال ملانوم می‌تواند در پوست ناحیه پشت کتف یا پشت کمر و یا حتی روی پوست باسن پدیدار شود. این سرطان به صورت یک لک تیره و معمولا شیار پر رنگ نمایان می‌شود و پیش‌ آگهی بسیار وخیمی دارد.

تشخیص زودرس این سرطان بسیار مهم است. هر گاه ضایعه مشکوکی در پوست تنه پیدا شد، مراجعه به متخصص پوست فراموش نشود.

4.نوع پوست‌تان را بشناسید و محصولاتی متناسب با نوع پوست‌تان انتخاب کنید: اولین قدم در حفظ لطافت و شادابی پوست و مراقبت از آن شناسایی نوع پوست است. متخصصان پوست، پوست را به 5 نوع تقسیم می‌کنند که هر یک از انواع آن نیازمند نوعی نگهداری خاص است.• پوست نرمال(طبیعی): این نوع پوست نرم و لطیف بوده و منافذ آن بسیار ریز است، جوش ندارد و یا تعداد جوش‌ها به قدری اندک است که به چشم نمی‌آید. به‌این نوع پوست اصطلاحاً مخملی گفته می‌شود.• پوست چرب: دارای منافذ بزرگ با حالتی براق، به‌ویژه در بخش‌هایی چون صورت و به‌طور شاخص پیشانی، بینی و چانه، پشت، بازوها و سینه است. تعداد جوش‌های آن زیاد و اغلب نیازمند درمان است.• پوست خشک: این نوع پوست منافذ بسیار ریزی داشته و کاملاً خشک است که‌این خشکی به ویژه در گونه‌ها، بازوها، پاها، سینه و شکم به وضوح دیده می‌شود. قرمزی بیش از حد پوست که گاه با خارش همراه است، از ویژگی‌های بارز پوست‌های خشک است.• پوست ترکیبی: در این نوع پوست، نواحی‌ای چون پیشانی، چانه و بینی چرب و گونه‌ها خشک است. بازوها ممکن است خشک یا چرب باشند.• پوست حساس: ممکن است خشک یا چرب باشد که در هر دو صورت با ویژگی‌هایی چون قرمزی، خارش و سوزش مشخص می‌شود. سطح پوست اغلب دارای لکه‌های قرمز است که جوش‌های ریزی نیز در سطح این نواحی دیده می‌شود. این جوش‌ها آکنه نیست، بلکه ناشی از حساسیت بیش از حد پوست به ویژه به آب و هوا یا مواد پاک کننده یا آرایشی است.

اکنون پس از تشخیص نوع پوست و ترجیحاً با مشورت پزشک، نگهداری از پوست علمی و دقیق خواهد بود اما نکته حایز اهمیت اینکه در بعضی مواقع جنس پوست صورت با بدن متفاوت است، از این رو لازم است نوع پوست بدن و صورت به طور مجزا شناسایی شود.

5.هر روز پوست‌تان را خوب پاک کنید و شستشو بدهید: تنوع انواع صابون‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی به ویژه انواع پاک کننده‌ها نباید باعث سردرگمی و انتخاب نادرست شود.

برای پاک کردن و تمیز کردن پوست، توجه به دو نکته ضروری است، اول اینکه برای پاک کردن آرایش صورت به هیچ وجه نباید از صابون استفاده کرد و دوم اینکه، برای هر نوع پوست، نوع صابون ویژه‌ای نیاز است.

از این رو برای پاک کردن صورت استفاده از پنبه آغشته به کرم یا دستمال‌های آرایشی پاک کن استاندارد و بدون الکل توصیه می‌شود.

نباید فراموش کرد که باید پنبه یا دستمال را به آرامی روی صورت کشید. اگر از پاک کننده‌های محلول استفاده می‌شود، لازم است بسته به نوع پوست، پاک کننده‌ای را انتخاب کرد.

اکنون باید پس از پاک کردن پوست، با استفاده از آب گرم و صابون- صابون متناسب با نوع پوست- صورت را شستشو داده و سپس بلافاصله با آب سرد، صورت را شست تا منافذ پوست که در اثر شستشو با آب گرم باز شده بودند، مجدداً بسته شده و به حالت طبیعی باز گردند.

6.از کِرِم‌ها و لوسیون‌های تقویت‌کننده پوست استفاده کنید: بهبود بخشیدن پوست و تقویت آن با استفاده از ترکیباتی به نام " بهبوددهنده " است. بهبود دهنده‌ها نه تنها باعث بهبود و بازسازی پوست می‌شوند، بلکه باعث از بین رفتن بقایای آلودگی سطح پوست می‌شوند و در واقع کار پاک سازی را تکمیل می‌کنند.

برای انتخاب بهبود دهنده نیز به نوع پوست توجه کنید. برای پوست‌های چرب یا خیلی چرب، بهبود‌دهنده‌های بدون چربی و برای نوع خشک، بهبوددهنده‌های چرب نیاز است. برای پوست‌های چرب و خیلی چرب می‌توان از بهبوددهنده‌ها برای بهبود پوست بدن نیز استفاده کرد.

(منبع:فان پاتوق)

نويسنده: حمزه تاريخ: سه شنبه 24 دی 1389برچسب:"پوست""زیبایی"کرم""دست""صورت", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کلسیم، پتاسیم، فسفر، سدیم، آهن، مس و روى؛ همه موجود در یک ماده غذایی

ایرنا: مطالعات گسترده انجام شده توسط مراجع بین المللى نشان میدهد بین مصرف سرانه محصولات شیرى و طول عمر و کاهش سن از کار افتادگى ارتباط مستقیم وجود دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مصرف شیر برای افراد بالای 50 سال تاثیر فراوانی در پیشگیری از بیماریها بویژه پوکی استخوان دارد. حسن امامی رضوی افزود: شیر ماده شناخته شده مکمل در طبیعت است که مى تواند نیازهاى بدن را به طور متعادل تإمین کند.

وی عمده ترین ویژگى شیر و وجه تمایز آن نسبت به سایر مواد غذایى را ترکیب پروتئین و وجود املاح در آن مانند کلسیم و فسفر دانست و اظهار داشت:پروتئین ها، مولکول هاى درشتى هستند که از واحدهاى کوچکترى به نام اسید امینه ساخته شده اند و در شیر ماده ای به نام لاکتوز است که شیرینى آن 30 بار از قند و شکر کمتر است. امامی رضوی ادامه داد: لاکتوز چاق کننده نیست و مصرف آن براى بیماران و افراد بالای 50 سال مضر نبوده بلکه چربى شیر نیز بسیار سهل الهضم و انرژىزا است.

وی با بیان اینکه املاح معدنى در شیر به شکل محلول و یا ترکیب با مواد پروتئینى است، گفت: کلسیم، پتاسیم، فسفر، سدیم و مقدار بسیار کمى آهن و مقادیر جزئى "مس" و "روى" بوده که نقش اساسى در ساخت آنزیم ها و هورمون هاى بدن دارند.

امامی رضوی از دیگر فواید مصرف شیر را افزایش طول عمر، بازده جسمى و فکرى بیشتر، کاهش بیمارىهاى عفونى و استخوانى بیان کرد.

وی تصریح کرد: مطالعات گسترده انجام شده توسط مراجع بین المللى نشان مىدهد بین مصرف سرانه محصولات شیرى و طول عمر و کاهش سن از کار افتادگى ارتباط مستقیم وجود دارد.

امامی رضوی با بیان این که سرانه مصرف شیر هر فرد ایرانی حدود 75 کیلوگرم در سال است در حالیکه مصرف سرانه شیر در کشورهای اروپای غربی 350 تا 500 کیلوگرم در سال، خاطرنشان کرد: شیر متعادل‌ترین برنامه غذایی در ارتباط با بیماری‌های قلبی‌ و مغزی است و توصیه می شود کودکان و نوچوانان روزانه دو لیوان شیر، زنان آبستن، شیرده و افراد سالمند سه لیوان شیرمصرف کنند. به گفته امامی رضوی ،حداقل نیاز هر فرد به شیر و فرآورده‌های آن در سال 156 کیلوگرم است و باید تدابیری برای تولید فراوان شیر و اطلاع رسانی وسیعی در خصوص فواید آن در کشور صورت گیرد.


نويسنده: حمزه تاريخ: سه شنبه 28 دی 1389برچسب:"شیر""مصرف""کلسیم""پتاسیم""فسفر""سدیم", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید دليل نامگذاري اين وبلاگ به نام سوگلي ها اين است که ما بهترين ها و سوگلي هاي دنياي اينترنت را جدا ساخته ودر اين وبلاگ براي شما گرد آورده ايم سعي ما بر اين است تا هر روز با چند مطلب جديد در خدمت شما دوستان عزيز باشيم .اميدوارم ساعات خوشي را در سوگلي ها سپري کنيد.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب
« كسب درآمد از فروتل »
دوستانتان را به يك شغل پردرآمد و آسان دعوت كنيد : « جزئيات »
Email:

© All Rights Reserved to sogoliha.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

تبلیغات پیامکی