سوگلی ها

راههای کسب درامد|اطلاعات رایگان|مطالب طنز|خبرهای جالب|مباحث داغ|اس ام اس|پزشکی| فال حافظ |هرچی بخوای

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 644
بازدید کل : 17541
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 50
تعداد آنلاین : 1




ضرب المثل هاي به روز شده (طنز)

اساتيد و بزرگان ادبيات فارسي براي اينکه در آينده اي نه چندان دور، بعضي از ضرب المثل هاي اصيل ايراني – به علت وجود بعضي از لغات و اصطلاحات – از بين نروند، تصميم گرفتند که برخي از اين ضرب المثل ها را به گونه زير بازسازي کنند:


بيف استراگانوفه خالته، بخوري پاته نخوري پاته!
*
موش تو سوراخ نمي رفت سايد باي سايد به دمبش مي بست!
*
آب در “آب سرد کن” و ما تشنه لبان مي گرديم!
*
آب که سر بالا ميره، قورباغه “هوي متال” ميخونه!!!
*
پرادو سواري دولا دولا نميشه!
*
نابرده رنج گنج ميسر نمي شود — مزد آن گرفت جان برادر که کلاه برداري کرد
*
“کافي ميت” نخورده و دهن سوخته!
*
اسکانيا(scania) بيار باقالي بار کن!
*
گر صبر کني ز قوره، لوپ لوپ سازي!
*
پاتو از پارکتت درازتر نکن!
*
هري پاتر آخرش خوشه!
*
قربون بند کيفتم، تا کارت سوخت داري رفيقتم!
*
گيرم پاپي تو بود فاضل — از فضل پاپي تو را چه حاصل
*
نديديم اورانيم ولي ديديم دست مردم!
*
ادکلن آن است که خود ببويد — نه آنکه فروشنده بگويد
*
ماکرو ويو به ماکرو ويو مي گه روت سياه!
*
بزک نمير بهار مياد آناناس با خيار درختي مياد!
*
يا منچستريه منچستري يا رُميه رُمي(AS Rom )
*
سرش بوي پيتزاي سبزيجات ميده!!!
*
آنتي بيوتيک بعد از مرگ سهراب


منبع:4jok

نويسنده: حمزه تاريخ: سه شنبه 29 دی 1389برچسب:"اساتید""آب""کارت""منچستر""بهار", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ماه‌هاي ايرانيان به چه معناست؟

فروردين

فروردين نام نخستين ماه از فصل بهار و روز نوزدهم هر ماه در گاه شماري اعتدالي خورشيدي است. در اوستا و پارسي باستان فرورتينام، در پهلوي فرورتين و در فارسي فروردين گفته شده كه به معناي فروردهاي پاكان و فروهرهاي ايرانيان است. بنا به عقيده پيشينيان، ده روز پيش از آغاز هر سال فروهر در گذشتگان كه با روان و وجدان از تن جدا گشته، براي سركشي خان و مان ديرين خود فرود مي آيند و ده شبانه روز روي زمين به سر مي‌برند. به مناسبت فرود آمدن فروهرهاي نيكان، هنگام نوروز را جشن فروردين خوانده اند. فروهران در ده روز آخر سال بر زمين هستند و بامداد نوروز پيش از بر آمدن آفتاب، به دنياي ديگر مي‌روند.

ارديبهشت
طبيعت

ارديبهشت نام دومين ماه سال و روز دوم هر ماه در گاه‌شماري اعتدالي خورشيدي است. در اوستا اشاوهيشتا و در پهلوي اشاوهيشت و در فارسي ارديبهشت گفته شده كه كلمه‌اي است مركب از دو جزء: جزء اول "اشا" از جمله لغاتي است كه معني آن بسيار منبسط است، راستي و درستي، تقدس، قانون و آئين ايزدي، پاكي.... و بسيار هم در اوستا به كار برده شده است. جزء ديگر اين كلمه كه واژه "وهيشت" باشد. صفت عالي است به معناي بهترين، بهشت فارسي به معني فردوس از همين كلمه است. در عالم روحاني نماينده صفت راستي و پاكي و تقدس اهورامزداست و در عالم مادي نگهباني كليه آتش هاي روي زمين به او سپرده شده است. در معني تركيب لغت ارديبهشت "مانند بهشت" هم آمده است.

خرداد
طبيعت

خرداد نام سومين ماه سال و روز ششم در گاه‌شمار اعتدالي خورشيدي است. در اوستا و پارسي باستان هئوروتات ،در پهلوي خردات و در فارسي خورداد يا خرداد گفته شده كه كلمه اي است مركب از دو جزء: جزء هئوروه كه صفت است به معناي رسا، همه، درست و كامل. دوم تات كه پسوند است براي اسم مونث، بنابراين هئوروتات به معناي كمال و رسايي است. ايزدان تير و باد و فروردين از همكاران خرداد مي‌باشند. خرداد نماينده رسايي و كمال اهورامزداست و در گيتي به نگهباني آب گماشته شده است.

تير
تماشاي جنگل در جزيره

تير نام چهارمين ماه سال و روز سيزدهم هر ماه گاه‌شماري اعتدالي خورشيدي است. در اوستا تيشريه، در پهلوي تيشتر و در فارسي صورت تغيير يافته آن يعني تير گفته شده كه يكي از ايزدان است و به ستاره شعراي يماني اطلاق مي‌شود. فرشته مزبور نگهبان باران است و به كوشش او زمين پاك، از باران بهره مند مي‌شود و كشتزارها سيراب مي‌گردد. تيشتر را در زبان هاي اروپايي سيريوس خوانده اند. هر گاه تيشتر از اسمان سر بزند و بدرخشد مژده ريزش باران مي‌دهد. اين كلمه را نبايد با واژه عربي به معني سهم اشتباه كرد.

مرداد
جنگل

مرداد نام پنجمين ماه سال و روز هفتم هر ماه در گاه‌شماري اعتدالي خورشيدي است. در اوستا امرتات ،در پهلوي امرداد و در فارسي امرداد گفته شده كه كلمه اي است مركب از سه جزء:اول "ا" ادات نفي به معني نه، دوم "مرتا" به معني مردني و نابود شدني نيست و سوم تات كه پسوند و دال بر مونث است. بنابراين امرداد يعني بي مرگي و آسيب نديدني يا جاوداني. پس واژه "مرداد" به غلط استعمال مي‌شود. در ادبيات مزديسنا امرداد يكي از امشاسپندان است كه نگهباني نباتات با اوست.

در مزديسنا شخص بايد به صفات مشخصه پنج امشاسپند ديگر كه عبارتند از:

نيك انديشي، صلح و سازش، راستي و درستي، فروتني و محبت به همنوع، تامين اسايش و امنيت بشر مجهز باشد تا به كمال مطلوب همه كه از خصايص امرداد است نايل گردد.

شهريور
جنگل

شهريور نام ششمين ماه سال و روز چهارم هر ماه در گاه‌شماري اعتدالي خورشيدي است. در اوستا خشتروئيريه، در پهلوي شتريور و در فارسي شهريور مي‌دانند. كلمه اي است مركب از دو جزء: خشتر كه در اوستا و پارسي باستان و سانسكريت به معني كشور و پادشاهي است و جزء دوم صفت است از ور به معني برتري دادن وئير يه يعني برگزيده و آرزو شده و جمعاً يعني كشور منتخب يا پادشاهي برگزيده . اين تركيب بارها در اوستا به معني بهشت يا كشور آسماني اهورامزدا آمده است. شهريور در جهان روحاني نماينده پادشاهي ايزدي و فر و اقتدار خداوندي است و در جهان مادي پاسبان فلزات. چون نگهباني فلزات با اوستاو را دستگير فقرا و ايزد رحم و مروت خوانده اند. روايت شده است شهريور آزرده و دلتنگ مي‌شود از كسي كه سيم و زر را بد به كار اندازد يا بگذارد كه زنگ بزند.

مهر
محيط زيست

در سانسكريت ميترا، در اوستا و پارسي ميثر و در پهلوي ميتر و در فارسي مهر گفته مي‌شود. كه از ريشه سانسكريت آمده به معني پيوستن. اغلب خاورشناسان معني اصلي مهر را واسطه و ميانجي ذكر كرده اند. مهر واسطه است ميان آفريدگار و آفريدگان. ميثره در سانسكريت به معني دوستي و پروردگار و روشنايي و فروغ است و در اوستا فرشته روشنايي و پاسبان راستي و پيمان است. مهر ايزد هماره بيدار و نيرومند است و براي ياري كردن راستگويان و بر انداختن دروغگويان و پيمان شكنان در تكاپوست. مهر از براي محافظت عهد و پيمان و ميثاق مردم گماشته شده است. از اين رو فرشته فروغ و روشنايي نيز هست كه هيچ چيز ار او پوشيده نمي‌ماند. براي آن كه از عهده نگهباني بر آيد اهورامزدا به او هزار گوش و ده هزار چشم داده است. مقام مهر در بالاي كوه "هرا" است، انجايي كه نه روز است و نه شب، نه گرم است و نه سرد، نه ناخوشي و نه كثافت .مهر از آنجا بر ممالك آريايي نگران است. اين آرامگاه خود به پهناي كره زمين است يعني مهر در همه جا حاضر است و با شنيدن آواي ستمديدگان آگاه گشته به ياري آنان مي‌شتابد.

آيين مهر در دين مسيح نيز مشهود است. ايزد مهر در اصل بجز ايزد خورشيد بوده است اما بعدها آندو را يكي دانسته اند. مورخان يوناني مهر را به نام ميترس ياد كرده اند و كر كرده اند كه ايرانيان خورشيد را به اسم "ميترس" مي‌ستايند.از اين خبر پيداست كه در يك قرن پيش از ميلاد مسيح آندو با يكديگر مخلوط شده اند. نگهباني ماه هفتم و روز شانزدهم هر ماه را به عهده ايزد مهر است.

آبان
محيط زيست

در اوستا آپ در پارسي باستان آپي و در فارسي آب گفته مي‌شود. در اوستا بارها "آپ" به معني فرشته نگهبان آب استعمال شده و همه جا به صيغه جمع آمده است. نام ماه هشتم از سال خورشيدي و نام روز دهم از هر ماه را، آبان مي دانند. ايزد آبان موكل بر آهن است و تدبير امور و مصالح ماه به او تعلق دارد. به سبب آنكه "زو" كه يكي از پادشاهان ايران بود در اين روز با افراسياب جنگ كرده، او را شكست داده، تعاقب نمود و از ملك خويش بيرون كرد، ايرانيان اين روز را جشن مي گيرند، ديگر آنكه چون مدت هشت سال در ايران باران نباريد مردم بسيار تلف گرديده و بعضي به ملك ديگر رفتند. عاقبت در همين روز باران شروع به باريدن كرد و بنابراين ايرانيان اين روز را جشن كنند. آفتاب در اين ماه در برج عقرب يا كژدم قرار مي‌گيرد.

آذر
محيط زيست

در اوستا آتر، آثر، در پارسي باستان آتر، در پهلوي آتر، و در فارسي آذر مي‌گويند. آذر فرشته نگهبان آتش و يكي از بزرگتري ايزدان است. آريائيان(هندوان و ايزدان) بيش از ديگر اقوام به عنصر آتش اهميت مي دادند. ايزد آذر نزد هندوان ،آگني خولنده شده و در "ودا" (كتاب كهن و مقدس هندوان) از خدايان بزرگ به شمار رفته است. آفت اب در اين ماه در برج قوس ياكماندار قرار مي گيرد.

دي
زمستان، يخ ، برف رودخانه

در اوستا داثوش يا دادها به معني آفريننده، دادار و آفريدگار است و غالبا صفت اهورامزدا است و آن از مصدر "دا" به معني دادن و افريدن است. در خود اوستا صفت دثوش (=دي)براي تعيين دهمين ماه استعمال شده است. در ميان سي روز ماه، روزهاي هشتم و بيست و سوم به دي (آفريدگار،دثوش) موسوم است. براي اينكه سه روز موسوم به "دي" با هم اشتباه نشوند نام هر يك را به نام روز بعد مي‌پيوندند. مثلا روز هشتم را "دي باز" و روز پانزدهم را "دي بمهر" و....دي نام ملكي است كه تدبير امور و مصالح روز و ماه دي به او تعلق دارد.

بهمن
برف

در اوستا وهومنه ،در پهلوي وهومن، در فارسي وهمن يا بهمن گفته شده كه كلمه اي است مركب از دو جزء: "وهو" به معني خوب و نيك و "مند" از ريشه من به معني منش: پس يعني بهمنش، نيك انديش، نيك نهاد. نخستين آفريده اهورامزدا است و يكي از بزرگترين ايزدان مزديسنا. در عالم روحاني مظهر انديشه نيك و خرد و توانايي خداوند است. انسان را از عقل و تدبير بهره بخشيد تا او را به آفريدگار نزديك كند. يكي از وظايف بهمن اين است كه به گفتار نيك را تعليم مي دهد و از هرزه گويي باز مي‌دارد. خروس كه از مرغكان مقدس به شمار مي‌رود و در سپيده دم با بانگ خويش ديو ظلمت را رانده، مردم را به برخاستن و عبادت و كشت و كار مي‌خواند، ويژه بهمن است. همچنين لباس سفيد هم از آن وهمن است. همه جانوران سودمند به حمايت بهمن سپرده شده اند و كشتار در بهمن روز منع شده است. بنا به نوشته ابوريحان بيروني جانوران سودمند به حمايت بهمن سپرده شده اند و كشتار در بهمن روز منع شده است. بهمن اسم گياهي است كه به ويژه در جشن بهمنجه خورده مي‌شود و در طب نيز اين گياه معروف است.

اسفند
دويدن در برف زمستاني

در اوستا اسپنتا آرميتي، در پهلوي اسپندر، در فارسي سپندار مذ، سفندارمذ، اسفندارمذ، و گاه به تخفيف سپندار و اسفند گفته شده كه كلمه اي است مركب از دو جزء: سپند، كه صفت است به معني پاك و مقدس، يا ارمئتي هم مركب از دو جزء: اول آرم كه قيد است به معني درست، شايد و بجا. دوم متي از مصدر من به من معني انديشيدن. بنابراين ارمتي به معني فروتني، بردباري و سازگاري است و سپنته آرمتي به معني بردباري و فروتني مقدس است. در پهلوي آن را خرد و كامل ترجمه كرده اند. سپندارمذ يكي از امشاسپندان است كه مونث و دختر اهورامزدا خوانده شده است. وي موظف است كه همواره زمين را خرم ، آباد، پاك و بارور نگه دارد، هر كه به كشت و كار بپردازد و خاكي را آباد كند خشنودي اسپندارمذ را فراهم كرده است و آسايش در روي زمين سپرده به دست اوست و خود زمين نيز نماينده اين ايزد بردبار و شكيباست و مخصوصاً مظهر وفا و اطاعت و صلح و سازش است. بيدمشك گل مخصوص سپندارمذ مي‌باشد


نويسنده: حمزه تاريخ: سه شنبه 27 دی 1389برچسب:"سال""ماه""روز""اوستا""طبیعت", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

فرهنگ لغت خاله،عمه،دايي،عمو

?- خاله


معناي لغوي : خواهر مادر

معناي استعاره اي : هر زني که با مادر رابطه ي گرم و صميمي داشته باشد .

نقش سمبليک : يک خانم مهربان و دوست داشتني که خيلي شبيه مادر است و هميشه براي شما آبنبات و لباس مي خرد .

غذاي مورد علاقه : آش کشک.
ضرب المثل : خاله را ميخواهند براي درز ودوز و گرنه چه خاله چه يوز. خاله ام زائيده، خاله زام هو کشيده. وقت خوردن خاله خواهرزاده رو نمي شناسه. اگه خاله ام ريش داشت، آقا داييم بود .

زير شاخه ها : شوهر خاله: يک مرد مهربان که پيژامه مي پوشد و به ادبيات و شکار علاقه مند است. دختر خاله/پسر خاله: همبازي دوران کودکي  که يا در بزرگسالي عاشقش مي شويد اما با يکي ديگه ازدواج مي کنيد يا   باهاش ازدواج مي کنيد اما عاشق يکي ديگه هستيد .

مشاغل کاذب : خاله زنک بازي، خاله خانباجي .

چهره هاي معروف : خاله خرسه، خاله سوسکه.

داشتن يک خاله ي مجرد در کودکي از جمله نعمات خداوندي است .


?- عمه

معناي لغوي : خواهر پدر

معناي استعاره اي : هر زني که با پدر رابطه ي گرم و صميمي داشته باشد/هر زني که مادر چشم ديدنش را نداشته باشد .

نقش سمبليک : به عهده گرفتن مسئوليت در موارد ذيل : ? – جواب همه ي حرف هاي بدي که ميزنيد . مثال :  عمته … ? – جواب همه ي محبت هايي که مي کنيد. مثال: به درد عمه ات مي خوره … ?- توجيه کليه ي بيقوارگي ها/رفتارهاي نامتناسب شما (تنها براي دخترخانم ها). مثال: به عمه ات رفتي . ? – خيلي چيزهاي بدِ ديگه. از ذکر مثال معذوريم …

غذاي مورد علاقه : شله زرد، سمنو .

ضرب المثل : ندارد (تخفيف به دليل   تعدد در   نقش هاي سمبليک ).

زير شاخه ها : شوهر  عمه: يک مرد   پولدار که   سيبيل قيطاني دارد  . پسرعمه/دخترعمه: همبازي دوران کودکي   که در بزرگسالي حالتان را به هم مي زنند .

چهره هاي معروف :  عمه ليلا .

ترجيع بند : دختر که رسيد به بيست، بايد به حالش گريست. (شما رو نمي دونم ولي من اينو از عمه ام مي شنوم نه از خاله ام !)

داشتن يک عمه که در توصيفات فوق صدق نکند جزو خوش شانسي هاي زندگي است .

? – دايي

معناي لغوي : برادر مادر

معناي استعاره اي : هر   مردي که با   مادر رابطه ي گرم و صميمي داشته باشد/هر مردي که پتانسيل کتک خوردن توسط پدر را داشته باشد .

نقش سمبليک : يکي از معدود مرداني که   هر چند به سياست علاقه مند است اما حس گرمي به شما مي دهد، هميشه حرفهايتان را مي فهمد و مي شود پيشش گريه کرد .

غذاي مورد علاقه: فسنجون .

ضرب المثل : عروس را که مادرش تعريف کنه، براي آقا داييش خوبه. اگه خاله ام ريش داشت آقا داييم بود .

زير شاخه ها :   زن دايي: يک زن چاق و شاد که خيلي کدبانو است و جلوي مادر قپي مي آيد .  پسردايي/دختردايي: همبازي دوران کودکي   که در بزرگسالي   مثل يک همرزم ساپورتتان   مي کنند .

چهره هاي معروف :  علي دايي، دايي جان ناپلئون .

ترجيع بند : همه چيز زير سر اين انگليساست .

سعي کنيد حتما حداقل يک دايي داشته باشيد .

? – عمو

معناي لغوي : برادر پدر

معناي استعاره اي : هر   مردي که با   پدر رابطه ي گرم و صميمي داشته باشد .

نقش سمبليک : يکي از مرداني   که شما   هميشه بايد بهش بوس بدهيد و بعد برويد   کارتون ببينيد  تا او با پدر حرفهاي جدي بزند. يکي از مرداني که مادر به مناسبت آمدنش قرمه سبزي مي پزد و هميشه وقتي مي رود پدر ساکت شده، به فکر فرو مي رود .

غذاي مورد علاقه : قرمه سبزي، آبگوشت .

ضرب المثل : عقد دختر عمو پسر عمو را در آسمان بستند .

زير شاخه ها :  زن عمو :  يک   زن خوشگل   که زياد به شما توجه نمي کند و خودش را براي مادر مي گيرد، دخترعمو/پسرعمو: همبازي دوران کودکي  که اگر تا هجده-بيست سالگي دوام آورده باهاش ازدواج نکنيد خطر را از سر گذرانده ايد .

مشاغل کاذب : بازي در قصه هاي ايراني .

چهره هاي معروف :  عمو زنجيرباف،  عمو يادگار، عمو پورنگ .

داشتن يک   عمو ي   پولدار خيلي خوب است .

 


(منبع :روز شادي )

نويسنده: حمزه تاريخ: سه شنبه 28 دی 1389برچسب:"عمه""عمو""خاله""دایی""چهره معروف""معنای لغوی", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

معاني جديد چند کلمه :

    سطل آشغال :

    وسيله اي ا ست موجود در خيابان ها جهت ريختن زباله در اطراف آنها !

    مدرک تحصيلي :

    کاغذي مستطيل شکل، در ابعاد مختلف که بسته به مقطع ، قيمتش فرق مي کند !

    اوراقچي :

    تنها موجودي که زنها را بهترين رانندگان دنيا مي داند !

    حراج :

    اصطلاحي است که در آن به قيمت اصلي کالا درصدي اضافه کرده و با ماژيک قرمزروي آن خط زده و قيمت اصلي کالا را در زيرش درج مي کنند …!

    رئيس :

    فردي که وقتي شما دير به سر کار مي رويد خيلي زود مي آيد و زماني که شما زود به اداره مي رويد يا دير مي آيد و يا مرخصي است …!

    بزرگراه :

    نوعي پيست رالي به همراه يادگيري به روز ترين فحش هاي ???? !

    شب امتحان :

    شب التماس به درگاه خداوند !

    شب توبه !

    البته مجموعه برگه هاي کمک آموزشي (تقلب) هم بد نيست.

    تحقيق :

    Copy & Paste  کردن مقالات اينترنتي !

    بيرون هم که پروژه مي فروشن … ?? تا ?? هزار تومن هلو !

    گارانتي :

    يک اسم صرفا زيبا و خوش تلفظ که تنها کابرد آن در هنگام خريد است !


(فان پاتوق)

نويسنده: حمزه تاريخ: سه شنبه 28 دی 1389برچسب:"اصطلاح""کلمه""کار"اسم", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کلاس هاي تخصصي .... ( طنز )

کلاسهاى بهاره براى خانم ها
ثبت نام تا پايان ارديبهشت ماه

توجه: به دليل پيچيدگى و مشکلى موضوعات، براى هر کلاس بيش از 8 نفر ثبت نام نميشود


کلاس 1
چگونه 2.5 متر ماشين رو تو 8 متر جاي پارک قرار دهيم؟
برگزارى به صورت مرحله به مرحله همراه با نمايش اسلايد
مدّت: 4 هفته، دوشنبه ها و چهارشنبه ها از ساعت 19 تا 21

کلاس 2
مسابقه فوتبال يک ورزش است نه فيلم غير اخلاقي
برگزارى به صورت ميزگرد و بحث آزاد
مدّت: 2 هفته، شنبهها از ساعت 18 تا 20

کلاس 3
آيا ميتوان با آمادگي قبلي براي رفتن به مراسم عروسي همزمان با آقايان حاضر شد؟
برگزارى به صورت کار عملى و گروهى
مدّت: 4 هفته، يکشنبه ها از ساعت 19 تا 21

کلاس 4
نحوه گرفتن صحيح فرمان اتومبيل (بطور ثابت و در حال دور زدن)
برگزارى به صورت نمايش فيلم با توضيحات تکميلى
مدّت: 3 هفته، پنجشنبه ها از ساعت 14 تا 16

کلاس 5
نحوه تشخيص تاريخ انقضاء مواد خوراکي از روي بسته آنها هنگام خريد
برگزارى به صورت نمايش ويديويى
مدت: 4 هفته، سه شنبه و پنجشنبه ها از ساعت 19 تا 21

کلاس 6
عدم ترس از نازل پمپ بنزين و استفاده از آن
برگزارى به صورت کارگاه آموزشى همراه با گروههاى پشتيبان
مدت: 4 هفته، چهارشنبه ها و پنجشنبه ها از ساعت 19 تا 21

کلاس 7
اهميت دادن به ظاهر و هيکل خود بعد از ازدواج به مانند قبل آن
برگزارى به صورت بحث آزاد
مدّت: 2 هفته، دوشنبه ها از ساعت18 تا 20

کلاس 8
گفتن "عزيزم" به شوهر سلامتى شمارا به خطر نمياندازد
برگزارى به صورت نمايش اسلايد همراه با نوار صوتى
مدّت: سه شب، يکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 19 تا 21

کلاس 9
چطور مي توان با تلفن زير 30 دقيقه صحبت کرد؟
برگزارى به صورت ميزگرد و بحث آزاد
مدّت: حداقل 6 ماه، سه شنبه ها از 18 تا 20

کلاس 10
آيا از لحاظ ژنتيکى غيرممکن است که هنگامي که خانم هاي خودماني با هم تنها هستند حرف هاي زشت نزنند؟
برگزارى به صورت شبيهسازى کامپيوترى
مدّت: 4 هفته پنجشنبه ها از ساعت 12 تا 14

کلاس 11
تفاوتهاى بنيادى بين شوهر و آرنولد شوارتزنگر ، براد پيت و بيل گيتس
برگزارى به صورت آنلاين و نقش بازى کردن
مدّت: نامحدود، سه شنبه ها از ساعت 19 تا 22

کلاس 12
رد نشدن از جلوي تلويزيون با جارو به هنگام پخش فينال جام باشگاه هاي اروپا
برگزارى به صورت تمرينات مديتيشن و روشهاى تنفسى
مدّت: 4 هفته، شنبه ها و سه شنبه ها از 17 تا 20


کلاس 13
عدم حساسيت به دختران زيبا تر از خود و عدم زشت خطاب کردن آنها و ايراد بستن به آنها
برگزارى به صورت جلسات شوک درمانى
مدّت: سه شب، يکشنبه و سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 19 تا 21

*

کلاسهاي تخصصي براي آقايان


مرکز آموزش بزرگسالان برگزار ميکند:
کلاسهاى پائيزه براى آقايان
ثبت نام تا پايان شهريور ماه

کلاس 1
چگونه جايخى را پر ميکنند؟
برگزارى به صورت مرحله به مرحله همراه با نمايش اسلايد
مدّت: 4 هفته، دوشنبه ها و چهارشنبه ها از ساعت 19 تا 21

کلاس 2
آيا دستمال توالت خود به خود عوض ميشود؟
برگزارى به صورت ميزگرد و بحث آزاد
مدّت: 2 هفته، شنبه ها از ساعت 18 تا 20

کلاس 3
مسئوليت پذيري در قبال سطل زباله بردن يا نبردن ؟

برگزارى به صورت کار عملى و گروهى
مدّت: 4 هفته، يکشنبه ها از ساعت 19 تا 21

کلاس 4
تفاوتهاى بنيادى بين سبد لباسهاى کثيف و کف زمين
برگزارى به صورت نمايش فيلم با توضيحات تکميلى
مدّت: 3 هفته، پنجشنبه ها از ساعت 14 تا 16

کلاس 5
آيا ظرفهاى غذا ميتوانند خودشان پرواز کنند و در سينک آشپزخانه فرود آيند؟
برگزارى به صورت نمايش ويديويى
مدّت: 4 هفته، سه شنبه و پنجشنبه ها از ساعت 19 تا 21

کلاس 6
گم کردن ريموت کنترل و از دست دادن هويت
برگزارى به صورت کارگاه آموزشى همراه با گروههاى پشتيبان
مدّت: 4 هفته، چهارشنبه ها و پنجشنبه ها از ساعت 19 تا 21

کلاس 7
يادگيرى چگونگى پيدا کردن چيزها ..... ابتدا نگاه کردن به سرجايش و بعد زير و رو کردن خانه
برگزارى به صورت بحث آزاد
مدّت: 2 هفته، دوشنبه ها از ساعت18 تا 20

کلاس 8
حفظ سلامتى ... گل آوردن براى همسر سلامتى شمارا به خطر نمياندازد
برگزارى به صورت نمايش اسلايد همراه با نوار صوتى
مدّت: سه شب، يکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 19 تا 21

کلاس 9
مرد واقعى هنگامى که راه را گم کرد از يکنفر سوال ميکند
برگزارى به صورت ميزگرد و بحث آزاد
مدّت: حداقل 6 ماه، سه شنبه ها از 18 تا 20

کلاس 10
آيا از لحاظ ژنتيکى غيرممکن است که به هنگام پارک کردن ماشين توسط همسرتان ساکت بنشينيد؟
برگزارى به صورت شبيهسازى کامپيوترى
مدّت: 4 هفته پنجشنبه ها از ساعت 12 تا 14

کلاس 11
تفاوتهاى بنيادى بين مادر و همسر
برگزارى به صورت آنلاين و نقش بازى کردن
مدّت: نامحدود، سه شنبه ها از ساعت 19 تا 22

کلاس 12
حفظ آرامش به هنگام خريد کردن همسر
برگزارى به صورت تمرينات مديتيشن و روشهاى تنفسى
مدّت: 4 هفته، شنبه ها و سه شنبه ها از 17 تا 20

کلاس 13
مبارزه با فراموشى ... به يادآوردن روز تولد، سالگردها و ساير تاريخهاى مهم
برگزارى به صورت جلسات شوک درمانى
مدّت: سه شب، يکشنبه و سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 19 تا 21

کلاس 14
اجاق گاز: چيست و چگونه استفاده ميشود؟
برگزارى به صورت نمايش زنده
سه شنبه ها از ساعت 18 تا 20

پس از پايان دوره، به کسانى که امتحانات را با موفقيت بگذرانند ديپلم افتخار داده خواهد شد . *

(فان پاتوق)

نويسنده: حمزه تاريخ: سه شنبه 24 دی 1389برچسب:"کلاس"خانمها"آقایان"شنبه", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تتو نکنيد، به 8 دليل :

اگر از متخصصان پوست و مو بپرسيد، مي‌گويند براي هميشه دور تتو را خط بکشيد. تتو و کار کردن با رنگ‌هاي غير بهداشتي و سوزن در محيطي که هيچ گونه نظارتي بر آن انجام نمي‌گيرد، بدون شک سلامت شما را تهديد خواهد کرد.
دکتر حسين طباطبايي، متخصص پوست و مو و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران در اين باره مي گويد :
"اين روزها شاهد آن هستيم که بسياري از خانم ها براي پاک کردن تتوي دور چشم يا ابروي خودشان به متخصصان پوست مراجعه مي کنند و از عوارض آن گله دارند.
تتو از نظر پزشکي به غير از موارد نادر که براي پوشش يک جوشگاه غيرقابل درمان و زشت در صورت، آن هم از سوي پزشک متخصص پوست به کار مي‌رود، در بقيه موارد از جمله دلايل زيبايي يا آرايش دايم توصيه نمي‌شود و طبق اطلاعيه‌هاي وزارت بهداشت اين کار جرم تلقي مي‌شود، زيرا عوارض جدي مانند ايجاد گوشت اضافي، انتقال عفونت‌هايي مانند ايدز، هپاتيت، سل، تبخال و ...، تغيير رنگ پوست و تحريک بيماري‌هاي زمينه‌اي را به دنبال دارد.
متاسفانه مردم در آرايشگاه‌ها به طور غيرمجاز و غيراستريل تتو را انجام مي‌دهند و بعد از منصرف شدن، به پزشکان متخصص پوست براي رفع آن مراجعه مي‌کنند که گاهي بعضي از تتوها که رنگ‌هاي گوناگون در آن به کار رفته است، درمان بسيار مشکلي دارند و بايد به دفعات با اشعه ليزر آنها را درمان کرد."
اگر هنوز هم دو دل هستيد که براي تتو به آرايشگاه برويد يا نه، 8 نکته زير را بخوانيد و بعدش تصميم بگيريد.
شکستن سد دفاعي پوست
پوست اولين سد دفاعي بدن در برابر ورود ميکروب‌ها است و با تتو کردن اين سد دفاعي مورد تهاجم قرار مي‌گيرد، چون در اين فرآيند، سوزن در يکي از سدهاي دفاعي بدن نفوذ مي‌کند و همراه خود عوامل ميکروبي را وارد بدن مي‌کند.
رنگ‌هاي تتو هم ممکن است واکنش‌هاي ايمني بدن را تحريک کنند. با انجام تتو سلول‌ها، ملتهب، بنفش رنگ و به صورت دانه‌هاي تسبيح برجسته مي‌شوند. افرادي که سابقه نقص سيستم ايمني بدن دارند، بايد دور تتو را خط بکشند.
حساسيت‌هاي پوستي
رنگ‌هايي که در تتو استفاده مي‌شوند، به خصوص رنگ قرمز ممکن است ايجاد حساسيت کنند. در اين صورت پوست، قرمز و دچار خارش مي‌شود. اين حساسيت‌هاي پوستي، سال‌ها پس از انجام تتو ممکن است ظاهر شوند. پزشکان پوست گاهي براي از بين بردن چنين حساسيت‌هايي، مجبورند از داروهاي هورموني قوي استفاده کنند.
مشکلات پوستي
بسياري از رنگ‌هاي تتو فقط از مرکب ساخته شده اند و عوارض پوستي شديدي ايجاد مي کنند.
در اطراف ناحيه‌اي که رنگ تتو تزريق شده است، ضايعه‌هايي به نام گرانولوما به وجود مي‌آيد که پُر از سلول‌هاي ماکروفاژ (گلبول هاي سفيد بيگانه خوار) است که تلاش مي‌کنند رنگ تتو را ببلعند و از پوست پاک کنند، به‌خصوص اگر رنگ تتو حاوي جوهر قرمز باشد. همچنين در محل تتو ممکن است کلوئيد (برآمدگي در محل التيام زخم) ايجاد شود که افراد سياه پوست بيشتر مستعد ابتلا به آن هستند.
عفونت پوستي
تتو ممکن است موجب عفونت باکتريايي موضعي شود. علايم اين عفونت شامل سرخي، گرمي، تورم و چرک است. اگر آرايشگر شما از وسايل استريل استفاده نکند، امکان به وجود آمدن اين عفونت‌ها بيشتر خواهد بود و گاهي اوقات بيمار تا آخر عمر بايد از پماد يا کورتون‌هاي تزريقي استفاده کند.
بيماري‌هاي خوني کشنده
اگر وسايل تتو، آغشته به خون افراد بيمار باشد، احتمال انتقال بيماري‌هاي ايدز و هپاتيت C وجود دارد که از بيماري‌هاي کشنده و خطرناک هستند. هپاتيت B ، کزاز و سل هم با اين روش منتقل مي‌شوند.
پاک نشدن رنگ تتو
اگر رنگ تتو به لايه ماندگار پوست تزريق شود، براي هميشه باقي مي‌ماند و قابل پاک شدن نيست، ولي در صورتي که در لايه‌هاي سطحي تزريق شود، به تدريج کم رنگ مي‌شود و از بين مي‌رود. در عين حال اگر ماده ي تتو کربني باشد، مي‌توان آن را به وسيله ليزر برداشت، ولي اگر مواد رنگي به خصوص قرمز و قهوه‌اي و زرد باشد، به دليل وجود ترکيبات آهن در اين رنگ‌ها امکان برداشتن آنها وجود ندارد و حتي با استفاده از ليزر نيز ناحيه تزريق شده، براي هميشه تيره رنگ باقي مي‌ماند.
آسيب بافت‌هاي چشم
بسياري از خانم‌ها براي اينکه خودشان را از آرايش چشم راحت کنند، تصميم مي‌گيرند که خط چشم را روي چشم‌هاي‌شان تتو کنند، در حالي که اين کار عوارض زيادي در پي خواهد داشت.
مشکل اصلي اين است که آرايشگري که اين کار را انجام مي‌دهد، از ساختمان چشم و بافت‌هاي حساس آن هيچ‌گونه آگاهي ندارد و اين امر باعث مي‌شود که هنگام وارد کردن سوزن به پشت پلک، آسيب بافت‌هاي چشمي رخ دهد.
گاهي در صورتي که سوزن خيلي عمقي در بافت پلک وارد شود، باعث پارگي پلک و آسيب بافت‌هاي کره چشم خواهد شد.
از طرف ديگر وارد شدن رنگ تتو به داخل چشم مي‌تواند باعث حساسيت چشمي شود.
استريل نبودن وسايل
تنها روشي که ميکروب‌ها را کاملا از بين مي‌برد، استفاده از اتو کلاو کلاس بي است که اين روزها وزارت بهداشت، استفاده از آن را براي تمام دندانپزشکان اجباري کرده است. اين اتو کلاو‌ها بسيار گران هستند و تهيه آن حتي براي مراکز درماني هم بسيار پُر هزينه است.
حالا تصورش را بکنيد که در چند آرايشگاه، چنين اتو کلاوي براي استريل کردن وسايل تتو وجود دارد؟! بدون شک يا در هيچ ‌کدام چنين وسيله‌اي وجود ندارد و يا نوعي وجود دارد که استريل کردن وسايل را با اين دقت انجام نمي‌دهد.
دستگاه و سوزن تتو مستقيما با خون در تماس مي باشد و هميشه آغشته به خون افراد مختلفي است که براي تتو به آرايشگاه مي‌آيند. حتي اگر يکي از اين افراد دچار ايدز يا هپاتيت باشد، به آساني با عدم استريل دقيق وسايل تتو، اين بيماري ها به ديگران منتقل خواهند شد.

( منبع :سلامتيران )

نويسنده: حمزه تاريخ: سه شنبه 25 دی 1389برچسب:"تتو""پوست""مو""چشم"آرایش", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

شوخي با داستانهاي دوران دبستان

گاو ما ما مي کرد
گوسفند بع بع مي کرد
سگ واق واق مي کرد
و همه با هم فرياد مي زدند حسنک کجايي
شب شده بود اما حسنک به خانه نيامده بود. حسنک مدت هاي زيادي است که به خانه نمي آيد. او به شهر رفته و در آنجا شلوار جين و تي شرت هاي تنگ به تن مي کند. او هر روز صبح به جاي غذا دادن به حيوانات جلوي آينه به موهاي خود ژل مي زند.
موهاي حسنک ديگر مثل پشم گوسفند نيست چون او به موهاي خود گلت مي زند.
ديروز که حسنک با کبري چت مي کرد . کبري گفت تصميم بزرگي گرفته است.کبري تصميم داشت حسنک را رها کند و ديگر با او چت نکند چون او با پتروس چت مي کرد. پتروس هميشه پاي کامپيوترش نشسته بود و چت مي کرد. پتروس ديد که سد سوراخ شده اما انگشت او درد مي کرد چون زياد چت کرده بود. او نمي دانست که سد تا چند لحظه ي ديگر مي شکند. پتروس در حال چت کردن غرق شد.
براي مراسم دفن او کبري تصميم گرفت با قطار به آن سرزمين برود اما کوه روي ريل ريزش کرده بود . ريزعلي ديد که کوه ريزش کرده اما حوصله نداشت . ريزعلي سردش بود و دلش نمي خواست لباسش را در آورد . ريزعلي چراغ قوه داشت اما حوصله درد سر نداشت. قطار به سنگ ها برخورد کرد و منفجر شد . کبري و مسافران قطار مردند.
اما ريزعلي بدون توجه به خانه رفت. خانه مثل هميشه سوت و کور بود . الان چند سالي است که کوکب خانم همسر ريزعلي مهمان ناخوانده ندارد او حتي مهمان خوانده هم ندارد. او حوصله ي مهمان ندارد. او پول ندارد تا شکم مهمان ها را سير کند.
او در خانه تخم مرغ و پنير دارد اما گوشت ندارد
او کلاس بالايي دارد او فاميل هاي پولدار دارد.
او آخرين بار که گوشت قرمز خريد چوپان دروغگو به او گوشت خر فروخت . اما او از چوپان دروغگو گله ندارد چون دنياي ما خيلي چوپان دروغگو دارد به همين دليل است که ديگر در کتاب هاي دبستان آن داستان هاي قشنگ وجود ندارد.

(منبع :سايت ايرانه روز دات کام)

نويسنده: حمزه تاريخ: سه شنبه 24 دی 1389برچسب:"شوخی""گوسفند""قطار""مهمان", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

فهرستی از اسامی اصیل ایرانی+ معنا

آبان دخت : دخترآبان ، نام زن داريوش سوم
آبتين : نام پدر فريدون پادشاه پيشدادي
آتوسا : قدرت و توانمندي - دختر کورش وزن داريوش اول

 

بقیه اسامی در ادامه مطلب


ادامه مطلب
نويسنده: حمزه تاريخ: سه شنبه 25 دی 1389برچسب:"اسامی""ایرانی", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

6 شرط زیبایی

خیلی‌ها مراقبت از پوست را صرفا به مراقبت از پوست صورت محدود می‌کنند و از توجه به پوست بدن خودشان غافل می‌شوند. اما واقعیت آن است که گاهی اوقات، مراقبت از پوست بدن می‌تواند فرد را از چنگال مرگ نجات دهد.

خیلی‌ها مراقبت از پوست را صرفا به مراقبت از پوست صورت محدود می‌کنند و از توجه به پوست بدن خودشان غافل می‌شوند. اما واقعیت آن است که گاهی اوقات، مراقبت از پوست بدن می‌تواند فرد را از چنگال مرگ نجات دهد. بعضی از سرطان‌های بسیار مهاجم پوست مانند " ملانوم بدخیم " گاهی در قسمت‌های کاملا پوشیده بدن مانند پوست ناحیه پشت به وجود می‌آیند. هفته نامه سلامت توصیه هایی برای مراقب از پوست ارائه کرده است که می خوانید:

1.مواظب باشید پوست‌تان خشک نماند: یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که پوست افراد را درگیر می‌کند، خشکی پوست است. این مساله به خصوص در افراد مسن نمایان‌تر است و به کرات موجب خارش پوست می‌شود. افرادی که زمینه آلرژی پوست دارند نیز به طور شایع دچار خشکی پوست شده و در فصول سرد دچار اگزمای پوستی می‌گردند.

توصیه می‌شود که در فصول سرد سال افراد از استحمام مکرر و شستشوی بدن با صابون‌های ناملایم پرهیز نمایند. مصرف لیف و کیسه را در سنین بالا به هیچ‌ وجه توصیه نمی‌کنیم. افرادی که از مشکل خشکی پوست رنج می‌برند باید از صابون‌های ملایم با PH خنثی یا اسیدی و یا از پن‌ها استفاده کنند.

پس از استحمام در حالی که هنوز در محیط مرطوب حمام قرار دارند توصیه می‌کنیم که از کرم‌ها یا لوسیون‌های مرطوب‌ کننده بدن استفاده کنند تا از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری شود. حرارت آب مصرفی برای استحمام نیز بهتر است خیلی داغ نبوده و ملایم باشد.

بعضی از کودکان که مبتلا به اگزمای سرشتی هستند جهت تخفیف خارش از آب داغ استفاده می‌کنند و این مساله موجب تشدید خشکی پوست و درنهایت خارش و اگزمای آنها می‌شود.

2.خطر نور آفتاب و سولاریوم را جدی بگیرید: اگر پوست افرادی که عادت به آفتاب گرفتن در سواحل دارند مشاهده شود، ملاحظه می شود که پوست آنها به شدت دچار آسیب شده، به طوری که پوست نازک‌تر شده و اصطلاحا آتروفیک می‌شود. دچار لک‌های متعدد شامل کک و مک و لنتیگوهای آفتابی شده و در نهایت خطر بروز سرطان‌های مختلف پوستی در آنها افزایش می‌یابد.

پوست این افراد به سرعت دچار پیری ناشی از اشعه فرا بنفش شده و ظاهر پوست چند سال از آنچه باید باشد، پیرتر به نظر خواهد رسید و دچار چین و چروک زودرس می‌شود.

افراد باید بدانند که عامل اصلی پیری زودرس ناشی از اشعه فرابنفش آفتاب، شامل اشعه‌های فرابنفش A و B است و از این اشعه‌ها در سالن‌های برنزه‌سازی نیز استفاده می‌شود. پس سولاریوم نیز همان خطرات نور آفتاب برای پوست بدن را دارد و حتی می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

ثابت شده است افرادی که به صورت عادتی از سولاریوم برای برنزه کردن پوست خود استفاده می‌کنند بیشتر از افراد عادی در خطر ابتلا به سرطان‌های پوست به ویژه ملانوم بدخیم هستند.

برای تفریح و آب تنی در فضای غیر مسقف، مصرف کرم ضد آفتاب ضروری است.

3.برای شناسایی ضایعات پیش بدخیم و بدخیم، پوست بدن‌تان را معاینه کنید: همان‌طور که در ابتدا گفته شد، بعضی از سرطان‌های پوستی علاقه به ایجاد در پوست تنه دارند و به خصوص نواحی پوشیده که غیر قابل مشاهده توسط خود فرد است از این نظر حایز اهمیت است.

به عنوان مثال ملانوم می‌تواند در پوست ناحیه پشت کتف یا پشت کمر و یا حتی روی پوست باسن پدیدار شود. این سرطان به صورت یک لک تیره و معمولا شیار پر رنگ نمایان می‌شود و پیش‌ آگهی بسیار وخیمی دارد.

تشخیص زودرس این سرطان بسیار مهم است. هر گاه ضایعه مشکوکی در پوست تنه پیدا شد، مراجعه به متخصص پوست فراموش نشود.

4.نوع پوست‌تان را بشناسید و محصولاتی متناسب با نوع پوست‌تان انتخاب کنید: اولین قدم در حفظ لطافت و شادابی پوست و مراقبت از آن شناسایی نوع پوست است. متخصصان پوست، پوست را به 5 نوع تقسیم می‌کنند که هر یک از انواع آن نیازمند نوعی نگهداری خاص است.• پوست نرمال(طبیعی): این نوع پوست نرم و لطیف بوده و منافذ آن بسیار ریز است، جوش ندارد و یا تعداد جوش‌ها به قدری اندک است که به چشم نمی‌آید. به‌این نوع پوست اصطلاحاً مخملی گفته می‌شود.• پوست چرب: دارای منافذ بزرگ با حالتی براق، به‌ویژه در بخش‌هایی چون صورت و به‌طور شاخص پیشانی، بینی و چانه، پشت، بازوها و سینه است. تعداد جوش‌های آن زیاد و اغلب نیازمند درمان است.• پوست خشک: این نوع پوست منافذ بسیار ریزی داشته و کاملاً خشک است که‌این خشکی به ویژه در گونه‌ها، بازوها، پاها، سینه و شکم به وضوح دیده می‌شود. قرمزی بیش از حد پوست که گاه با خارش همراه است، از ویژگی‌های بارز پوست‌های خشک است.• پوست ترکیبی: در این نوع پوست، نواحی‌ای چون پیشانی، چانه و بینی چرب و گونه‌ها خشک است. بازوها ممکن است خشک یا چرب باشند.• پوست حساس: ممکن است خشک یا چرب باشد که در هر دو صورت با ویژگی‌هایی چون قرمزی، خارش و سوزش مشخص می‌شود. سطح پوست اغلب دارای لکه‌های قرمز است که جوش‌های ریزی نیز در سطح این نواحی دیده می‌شود. این جوش‌ها آکنه نیست، بلکه ناشی از حساسیت بیش از حد پوست به ویژه به آب و هوا یا مواد پاک کننده یا آرایشی است.

اکنون پس از تشخیص نوع پوست و ترجیحاً با مشورت پزشک، نگهداری از پوست علمی و دقیق خواهد بود اما نکته حایز اهمیت اینکه در بعضی مواقع جنس پوست صورت با بدن متفاوت است، از این رو لازم است نوع پوست بدن و صورت به طور مجزا شناسایی شود.

5.هر روز پوست‌تان را خوب پاک کنید و شستشو بدهید: تنوع انواع صابون‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی به ویژه انواع پاک کننده‌ها نباید باعث سردرگمی و انتخاب نادرست شود.

برای پاک کردن و تمیز کردن پوست، توجه به دو نکته ضروری است، اول اینکه برای پاک کردن آرایش صورت به هیچ وجه نباید از صابون استفاده کرد و دوم اینکه، برای هر نوع پوست، نوع صابون ویژه‌ای نیاز است.

از این رو برای پاک کردن صورت استفاده از پنبه آغشته به کرم یا دستمال‌های آرایشی پاک کن استاندارد و بدون الکل توصیه می‌شود.

نباید فراموش کرد که باید پنبه یا دستمال را به آرامی روی صورت کشید. اگر از پاک کننده‌های محلول استفاده می‌شود، لازم است بسته به نوع پوست، پاک کننده‌ای را انتخاب کرد.

اکنون باید پس از پاک کردن پوست، با استفاده از آب گرم و صابون- صابون متناسب با نوع پوست- صورت را شستشو داده و سپس بلافاصله با آب سرد، صورت را شست تا منافذ پوست که در اثر شستشو با آب گرم باز شده بودند، مجدداً بسته شده و به حالت طبیعی باز گردند.

6.از کِرِم‌ها و لوسیون‌های تقویت‌کننده پوست استفاده کنید: بهبود بخشیدن پوست و تقویت آن با استفاده از ترکیباتی به نام " بهبوددهنده " است. بهبود دهنده‌ها نه تنها باعث بهبود و بازسازی پوست می‌شوند، بلکه باعث از بین رفتن بقایای آلودگی سطح پوست می‌شوند و در واقع کار پاک سازی را تکمیل می‌کنند.

برای انتخاب بهبود دهنده نیز به نوع پوست توجه کنید. برای پوست‌های چرب یا خیلی چرب، بهبود‌دهنده‌های بدون چربی و برای نوع خشک، بهبوددهنده‌های چرب نیاز است. برای پوست‌های چرب و خیلی چرب می‌توان از بهبوددهنده‌ها برای بهبود پوست بدن نیز استفاده کرد.

(منبع:فان پاتوق)

نويسنده: حمزه تاريخ: سه شنبه 24 دی 1389برچسب:"پوست""زیبایی"کرم""دست""صورت", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

عکس : اجرای کنسرت توسط خوانندگان زن با مجوز در ایران

پایگاه 598، گروه ارکیده که تعدادی از خوانندگان و نوازندگان زن به سرپرستی ارکیده حاجی وند آن را تشکیل می دهند پس از گذشت ده سال، مجدداً مجوز اجرا گرفته و در روز های گذشته کنسرتی را در تالار وحدت برگزار نمودند.

 

.

.

 

نويسنده: حمزه تاريخ: سه شنبه 24 دی 1389برچسب:"کنسرت""عکس", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید دليل نامگذاري اين وبلاگ به نام سوگلي ها اين است که ما بهترين ها و سوگلي هاي دنياي اينترنت را جدا ساخته ودر اين وبلاگ براي شما گرد آورده ايم سعي ما بر اين است تا هر روز با چند مطلب جديد در خدمت شما دوستان عزيز باشيم .اميدوارم ساعات خوشي را در سوگلي ها سپري کنيد.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب
« كسب درآمد از فروتل »
دوستانتان را به يك شغل پردرآمد و آسان دعوت كنيد : « جزئيات »
Email:

© All Rights Reserved to sogoliha.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

تبلیغات پیامکی